FANDOM

A WIFI egy vezeték nélküli LAN hálózat

JellemzőiSzerkesztés

Általános jellemzőkSzerkesztés

A vezeték nélküli LAN hálózat a 2.4 - 2.4835 GHz mikrohullámú sávot használja, amely ipari, tudományos és orvosi célra van fenntartva. Manapság a WIFI, sebességben és költségben reális alternatívája a vezetékes hálózatnak. Hátránya, hogy a hatósugáron belüli állomások osztoznak a rendelkezésre álló sávszélességen. Több állomás kis területen a hálózati sebességet nagymértékben csökkenti. Az adatforgalmat a vezetékes hálózatokhoz képest jóval könnyebb lehalgatni, ezért a forgalmat kódolni és titkosítani célszerű.

SebességSzerkesztés

A WIFI hálózat szokásos átviteli sebességei:

  • 1 Mbit/sec
  • 2 Mbit/sec
  • 11 Mbit/sec
  • 54 Mbit/sec
  • 104 Mbit/sec

Kapcsolat minőségeSzerkesztés

A kapcsolat sebessége csak megfelelő vételi minőség mellett maximális. A stabilabb kapcsolat biztosítása végett, ha a vételi minőség csökken, az állomások az átviteli sebességet csökkenthetik. A használt vivőfrekvencia terjedése korlátozott. Az adó és vevő között a tiszta rálátásra kell törekedni. A takaró zöld növényzet a vételt meg tudja hiúsítani. A téglafal a vételi jelet jelentősen csillapítja. 2-3 fal a kapcsolatot lehetetlenné tudja tenni. A vasbeton falak is meghiúsítják a vételt.