FANDOM

Totaltel mikro hálózat megszakadási hiba Cisco switch használata esetén.

HibajelenségSzerkesztés

A konfigurációban két nagysebességű, 100Mbit-es hálózatot kötünk össze egy relative kisebb sebességű mikrohullámú kapcsolattal. Rejtélyes hálózat megszakadás, főleg a délelőtti és a délutáni csúcsforgalomban, közel azonos napszakban. Időnként a hálózat lebont, majd rejtélyes módon a kapcsolat újra összeáll. A switch logjában link megszakadást találunk.

Hiba felderítéseSzerkesztés

  • Próbáljuk meg kisebb méretű (1-2 Mbyte)fájl átvitelét a hálózaton. Az átvitel megfelelő sebességgel, hibátlanul átmegyma.
  • Próbáljuk meg nagyobb fájl (100Mbyte)átvitelét a hálózaton. Az átvitel egy ideig megfelelő sebességgel fut, majd megszakad, és a hálózati kapcsolat lebomlik. A jelenség megismételhető.

HibaokSzerkesztés

Nagy terhelés esetén az ethernet hálózat közel 100%-osan kiterhelhető. A relative kisebb sebességű kapcsolat az adatokat elveszi, de nem tudja ugyanezen sebességgel továbbítani, ezért azt belső pufferben tárolja. A puffer tulcsordulásának elkerülésére, a forgalom lassítására késleltető csomagokat (pause frame) küldenek vissza. A cisco eszözökben viszont alap értelmezésben nincsen az a funkció bekapcsolva, amely ezeket a csomagokat értelmezi. Emiatt a lassúbb eszköz puffere tulcsordul, és a csomagvesztések miatt a kapcsolat megszakad.

ElhárításSzerkesztés

Be kell kapcsolni a pause frame kezekési funkciót vagy más módon gondoskodni kell róla, hogy a mikrohullámú kapcsolatra jutó sebesség ne legyen nagyobb, mint amit az fogadni tud.