FANDOM

Érintett eszköz típusa Canon i-SENSYS MF4570DN multifunkciós nyomtató, fax és szkenner. Okulásként írom le a hibát, mert órákig kerestem a hibát, és száz fórum átolvasása után sem találtam megoldást.

HibajelenségSzerkesztés

Az eszköz a hálózatra van kapcsolva és él, egyéb munkaállomásokon nyomtatnak rá, szkennelnek rajta hiba nélkül.

Új munkaállomást kapcsolva a hálózatra, telepíteni akartam ezt a multifunkciós eszközt. A gépen az eszköz pingelhető, és a webes rendszerkezelő felületet is tudom használni. Telepítés során a hálózati telepítést választva nem jelenik meg az eszköz a felderítési ablakban. Ha Ip szerint keresem (Search by IP address), akkor hibaüzenet jelenik meg, hogy nincs ilyen című eszköz a hálózaton. A telepítés így sikertelen.

Macintosh gép megtalálja a nyomtatót bonjour protokollon keresztül, de használni nem lehet.

Hiba felderítéseSzerkesztés

Miután minden egyéb hibalehetőséget kiszűrtem (tűzfal, hálózat, netmaszk hiba), kénytelen voltam Wireshark-al megnézni, hogy mit is kommunikál a telepítő. Kiderült, hogy a felderítés SNMP protokollal történik, és a nyomtató nem válaszol a kérésre. Innen már könnyebb volt továbblépni.

HibaokSzerkesztés

A multifunkciós eszközön nincs a protokoll beállítva.

ElhárításSzerkesztés

  • Indítsuk el a nyomtató webes felületét
  • Menjünk a Rendszerkezelő üzemmódba
  • Szerkesszük az SNMP beállítás szekciót, és állítsuk be az alábbiakat:
    • SNMP használata: Be
    • 1.logikai csoport név: Public
    • Nyomtatófelügyeleti információk hosttól: Be
  • Kapcsoljuk ki- és be a nyomtatót, hogy a beállítások életbe lépjenek.

Ezek után a telepítő hiba nélkül megtalálja az eszközt, és fel tudjuk telepíteni.

Ui: Valamelyik fórum információ szerint a Mac. nem támogatja a hálózati szkennelést, így ezen funkció telepítése reménytelennek tűnik.