FANDOM

A MOTD a message-of-the-day a nap üzenete.

ParancsSzerkesztés

banner motd

MódSzerkesztés

switch(config)#
Router(config)#

SzintaxisSzerkesztés

banner motd k fejléc-szöveg k
banner motd 
no banner motd

Szintaxis leírásaSzerkesztés

k: Felhasználó által szabadon választott szövegvéget jelző karakter, például (%) jel. Az üzenet szövegében nem szerepelhet fejléc szöveg: Felhasználó által begépelt, megjelenítendő szöveg.

Parancs leírásaSzerkesztés

A MOTD a message-of-the-day (napi üzenet) fogalom rövidítése. Ha valaki belép az eszközbe a motd fejléc jelenik meg a belépési prompt előtt. A sikeres belépés után az exec fejléc, vagy a bejövő fejléc fog látszódni a kapcsolódás típusa szerint. A fordított telnet belépés esetén a bejövő fejléc, minden más kapcsolódás esetén az exec fejléc jelenik meg. A no banner motd paranccsal a MOTD fejléc kikapcsolható. A motd fejléc minden rákapcsolt terminálon megjelenik, az üzenetet minden felhasználó megkapja.

A parancsot paraméterek nélkül kiadva, az az alapértelmezett értékkel tér vissza, azaz törli a fejlécet. Minden banner motd parancs felülírja az előző fejléc értékét.

PéldaSzerkesztés

1. Példa. motd fejléc létrehozása. A szövegvéget jelző karakter a példában a (%) jel:

c2940(config)#banner motd  % Ez a Cisco 2940 switch konfiguracioja %

HibalehetőségekSzerkesztés

A parancsot paraméterek nélkül kiadva, az az alapértelmezett értékkel tér vissza, azaz törli a fejlécet.

Lásd mégSzerkesztés

banner exec